Jørn Holme på snarvisitt

Riksantikvar Jørn Holme har igjen avlagt et besøk hos oss i Domkirken 2025 . Han traff, utrolig nok, en godværsdag og fikk oppleve den nye, flotte bygghytten og en omvisning i stillaset ved østfasaden. Holme viser stor interesse for vårt arbeid med Domkirken og bidrar med gode spørsmål, innspill og meninger. Vi svarer og farklarer villig vekk og takker for besøket. Velkommen igjen!

Prosjektleder Britta Goldberg, Riksantikvar Jørn Holme, George Murphy (AM-UiS) og Live Gram (Restaureringsarkitekt) på vei inn i stillaset for å befare arbeidene som pågår på østfasaden.

Restaureringsarkitekt Per M. Schjelderup forklarer…

George Murphy fra AM-UiS forklarer utfordringene med fugemørtler og steinskader.

Jørn Holme, Live Gram, George Murphy

Også innendørs står vi over for et mangfold av utfordringer. Kirken stenges i to år, fra vår/sommer 2019 til vår/sommer 2021. Da skal alle valg og tiltak iverksettes.