Velkommen til en unik opplevelse

“Kjøp” av bilett på forhånd er nødvendig for å få tilgang til arrangementet. Over ser du faksimile av nettstedet hoppla.com hvor billeter kjøpes.
www.hoopla.com > velg domkirken > velg tidspunkt
eller bruk denne lenken direkte:
hhttps://www.hoopla.no/#/?query=domkirke

Stavanger domkirke er stengt på grunn av omfattende restaureringsarbeider. Katedralen skal åpne igjen i 2023 etter at det er gjennomført en rekke bygningsmessige oppgraderinger og nøysommelige konserveringsarbeider på inventaret. Det skal også installeres et nytt oppvarmingsanlegg og nye elektriske installasjoner.

Nå kan du oppleve Domkirken som byggeplass – uten gulv, vinduer, prekestol m.m. Arkeolog og restaureringsarkitekter vil være tilstede for å fortelle om arbeidene som pågår.

Omvisere: Sean Dexter Denham, Arkeologisk museum/ UiS Per. M. Schjelderup, Arkitektkontoret Schjelderup & Gram as Live Gram, arkitektkontoret Schjelderup & Gram as

Arrangementet er gratis. Det er viktig at alle holder anbefalt avstand iht FHIs anbefalinger, derfor er det lagt opp til et lettvint påmeldingssystem med et begrenset antall pr time. Det vil ikke pågå noe fysiske arbeider i de aktuelle tidspunkt, for å redusere smitte fare er det lagt opp til å kunne befare innvendig i domkirken uten personlig verneutstyr.

OBS! Byggeplassen er ikke universelt utformet!