Politikerbesøk fra Venstre

En liten, men like fullt viktig, delegasjon med sentrale Venstre-politikere har besøkt oss (Prosjektledelsen) og fått en befaring i Domkirken og Bygghytten: Stortingsrepresentant Iselin Nybø, rådgiver Idun Helle og tidligere statsråd Odd Einar Dørum. Vi informerte om hva, hvordan og ikke minst, hvorfor. Odd Einar Dørum delte villig av sitt mangfoldige engasjement for kirken og dens plass i samfunnet og for et større nasjonalt ansvar for den kulturskatten som mange av våre kirkebygg representerer. Stavanger domkirke trenger ikke bare forstandige brukere og et kompetent restaureringsteam. Den er også helt avhengig av at politikere, både lokalt og nasjonalt (og fra alle parti), forstår og verdsetter verdiene som Domkirken er bærer av og er i stand til å målbære dem når det gjelder.

Fra venstre (i dobbel forstand) Odd Einar Dørum, Idunn Helle, Live Gram (arkitekt), Iselin Nybø og Britta Goldberg (prosjektleder). Foto: Per M Schjelderup

Per M. Schjelderup informerer om pågående prosjekt og formidlingsarbeid.

Det ble vist stort engasjement fra både vertskap og besøkende.